Inžinjer elektrotehnike iz Tuzle Almir Cipurković (44) napravio je automobil na električni pogon, koji bi u dogledno vrijeme mogao početi da se masovno proizvodi, jer će omogućiti nevjerovatno jeftinu i sigurnu vožnju.

tuzlak-elektricni-auto

Naime, sa elektromotorom kojeg je u Tica ugradio Cipurković, možete se voziti 100 kilometara za svega 32 feninga! Pri tome automobil ima iste karakteristike kao i oni sa dizelskim ili benzinskim motorom.

Otprilike tri mjeseca sam radio na elektromotoru, sve je testirano na razne vremenske uslove i perfektno funkcioniše. Zajedno sa automobilom koštalo me oko 8.000 KM, koje će se kroz uštedu na gorivu vratiti za tri godine, pojašnjava Cipurković.

tuzlak-elektricni-auto-1Automobil ima bateriju koja može izdržati 100 kilometara vožnje, nakon čega je potrebno pola sata punjena. Cipurković je bateriju sam napravio i na nju daje garanciju od 5.000 punjenja i dva i po miliona kilometara. Tico sa elektromotorom bez problema postiže sve karakteristike koje ima i onaj sa benzinskim motorom, jer je njegov motor 100 posto iskorišten.

Osim na ogromnoj uštedi na gorivu, Cipurković štedi i na registraciji vozila. Za ‘elektro-Tica’ ona ga je koštala 125 KM, što je skoro 200 KM manje u odnosu na registraciju benzinskog motora.

Nakon što je testiran prvi primjerak automobila na električni pogon, pojavio se veliki interes.

tuzlak-elektricni-auto-2-Taksisti već traže 60 automobila. Riječ je o vozilima ‘Logan Dacia’. S obzirom na to da je riječ o težim vozilima, 100 kilometara vožnje koštat će 60 feninga. Kompletan, nov automobil, koštat će 35.000 KM, s tim da ostaje gratis benzinski motor. Uloženi novac će se vrlo brzo vratiti kroz uštede na gorivu. Na baterije koje se ugrađuju u ‘Logan’ garancija je sedam i po, a mogu izdržati bez problema i 15 godina, kaže Cipurković za Bportal.ba, dok sa sinom Amirom ponosno pokazuje automobil.

‘Logan’ na električni pogon moći će s jednim punjenjem baterije preći 250 kilometara, nakon čega je potrebno punjenje u trajanju od pola sata. Baterija se može puniti i do 20.000 puta.

-To je taksistima puno vremena, pa se mogu koristiti dvije baterije, od kojih bi se jedna koristila, a druga punila. Razmišljamo i o punjenu solarnom energijom, što bi dodatno smanjilo troškove, navodi Cipurković.

Vjeruje da bi u ovom biznisu u dogledno vrijeme mogao zaposliti veliki broj ljudi ukoliko, kao do sada ne bude opstrukcija naftnog lobija, kojem svakako ne odgovara pojava ovakvih automobila.