4 vrste namirnica pune antioksidanata, a koje bi trebale vladati vašim obrocima

0
51

Spriječiti mnoge bolesti je jednostavnije od šetnje u parku ako se pridržavate ovog pravila: Tražite što više nutrijenata u što manje kalorija, odnosno uključite neke od namirnica iz ovih grupa svaki dan i u što više obroka!

Gljive

Mahunarke
Mahunarke su pune nutrijenata i zdravih vlakana, a zbog ugljikohidrata ih tijelo sporije vari zbog čega ovi plodovi pozitivno djeluju na regulaciju šećera u krvi. Mnoga dosadašnja istraživanja pokazala su da mahunarke mogu značajno smanjiti rizik od mnogih tipova tumora, posebno raka crijeva. Npr.: Fitohemikalije u grahu usporavaju rast tumora, a istraživanjem sprovedenim na Harvard School of Public Health došlo se do zaključka da žene koje konzumiraju grah najmanje dva puta sedmično imaju 24 posto manje šanse da razviju rak dojke, srčane bolesti, dijabetes tipa 2, visoki krvni pritisak i rak debelog crijeva.

Zeleno lisnato povrće
Ako redovno jedete zeleno lisnato povrće, činite pravu stvar! Osim proteina, ove namirnice pune su kalcijuma, fosfata i cijelog spektra antioksidanata koji tijelo ispunjavaju životom, raspoloženjem, zdravljem, oslobađaju od stresa, čiste krv i bistre um. Brokule, kelj, špinat, blitva … sve ove namirnice su rudnici zdravlja a, iako baš nisu omiljena jela, uvijek možete naći načine da ih ukomponujete u svakodnevni meni.

Luk
Namirnica koja tjera suze na oči moćnija je nego što mislite. Zapravo, luk (sve vrste) je superhrana! Sadrži veliku koncentraciju najboljih među antioksidantima, a bogat je vitaminima i mineralima, kalijem, natrijem, željezom, sumporom, fosfatom, a pomaže cirkulaciju krvi i smanjuje loš holesterol.

Gljive
Gljive, naravno one jestive, vjerovali ili ne, štite našu DNA od oštećenja! Iako nisu prijatnih boja; crvene, ljubičaste ili plave, gljive sadrže mnogo ovog antioksidanta – ergotionina – antioksidanta za kojeg neki stručnjaci i doktori vjeruju da će biti korišten u borbi protiv tumora. Najbogatija ovim antioksidantom među gljivama je bukovača.

Loading...

Komentari na članak:

Izvor: namirnice.ba